روزگار من و ما

احساس متفاوتی در زندگی وجود داره وقتی متوجه میشی که خدا از همیشه بهت نزدیکتره

روزگار من و ما

احساس متفاوتی در زندگی وجود داره وقتی متوجه میشی که خدا از همیشه بهت نزدیکتره

عشق نامه

دیروز رفته بودیم نمایش فصل شیدایی  . بینظیر بود . داشت قصه آدم تا خاتم رو بیان میکرد . بعضی از مطالب اونقدر تکان دهنده بود که تا ساعت ها فکرم مشغول شده بود . یه چیزی رو بگم . در تمام طول نمایش خودم رو داشتم مثل مردمی میدیدم که حرف نوح نبی رو نپذیرفتند ، مثل افرادی که یادشون رفته بود پیام غدیر چی بود ، مثل همون هایی که ریختند خونه فاطمه زهرا (ع) رو به آتش کشیدند و پهلوی دختر پیامبر رو شکستند . مثل همونایی که روز اول  رفتند با ابوبکر و عمر و عثمان بیعت کردند و  علی رو به فراموشی سپردند و گفتند علی به کار آخرت مشغول باشه و ما بکار دنیا اما بعد به زور با دست بسته ازش بیعت گرفتند ، مثل اونایی که با حسین جنگیدند و خودشون رو حق خواندند ، مثل اونایی که به کاروان شهدا ستم ها کردند و مثل خیلی از بدهای دیگه . راستش چقدر الان ما ، شبیه اون موقع شده . در تمام طول 2 ساعت نمایش داشتم گریه میکردم . نه به خاطر مضمون نمایش به خاطر خودم . یه قسمت نمایش هم خیلی دلم رو لرزوند . اونجایی که حضرت رقیه پدرش رو طلب میکنه و سر بریده پدر رو بدست دختر 3 سالش میدن .  درآخر  هم نمایش  ،با بازسازی عملیات فتح المبین و بازگشت اسرا و پخش یک فیلم  تموم شد . فیلمی که دل آدم رو میلرزوند . فیلمی در مورد کلیساهای خانگی و بهاییت .  

هر کی دوست داره می تونه با ثبت نام بره و این نمایش شاهکار رو بیبنه . 10 ساله که داره . اسم نمایش فصل شیدایی  . در تهران در انتهای بلوار ارتش ، کیلونتر 3 جاده لشکرگ اجرا میشد . ارزش فرهنگی بلیط 50000 تومانه که توسط معاونت فرهنگی پرداخت شده و فقط باید وارد سایتش بشید و ثبت نام کنید . ما بلیطش رو داشتیم . دست بابا جونم درد نکنه  .

نظرات 4 + ارسال نظر
راضیه جمعه 19 تیر 1394 ساعت 15:01 http://khaterebaziemaa.blogsky.com

سلام عزیزم.
نمایش خوبی بوده حتما..خیلی خوبه که تهرانید و دسترسی دارید...
دوست داشتم ببینم نمایشو...
تاریخ درس عبرته ولی حیف.....

سلام
شبکه افق چند روز پیش نشون داد . من مجددا دیدم بینظیر بود

آنا پنج‌شنبه 18 تیر 1394 ساعت 12:50 http://aamiin.blogsky.com

چرا باید دیدن کلیساهای خانگی ناراحتتون بکنه؟
آیا در این نمایش حمله سپاه اسلام به ایران را هم نشون دادند؟ و این که چطور شییعه شد شیعه؟ یا فقط قسمت های منتخبشون را نشون دادند؟

اول اینکه این نمایش یک نمایش از داستان های قرانی بود . به انضمام داستان امام حسین و واقعه عاشورا . نمایش خلقت ادم ، نمایش نوح و ساختن کشتی و بارش باران . نمایش مباهله . نمایش شهادت پیامبر ، واقعه غدیر ، حصر خانگی امام علی ، بیعت های زورکی ، سکوت امام حست و قیام امام حسین . تو این نمایش نیومده ب.د چیزی رو برتر از چیز دیگر نمایش بده . فقط داشت حقایق رو نشون میداد . حقایقی که خیلی هاش در قران بود مثل داستان پیامبر ها و خیلی های دیگه مستند های شیعه و سنی .
کلیساهای خانگی با هدف تشویق مردم مسلمان به دین مسیح ساخته شدند . برنامه هاش هرزگاهی از تو بی بی سی پخش میشه . ما طبق شریعت اسلام یکسری اصول داریم . در همه ادیان مردم می تونند به دین برتر گرایش پیدا کنند . مثلا یک مسیحی هیچ وقت نمیتونه یهودی بشه (از لحاظ شرعی در دین خودشون مشکل داره) می دونم الان خیلی راحت تغییر دین میدن . خب شاید خیلی ها بگن خدایی که ما در اسلام داریم در مسیح هم داریم .
و اما یک سوال شیعه چطور شیعه شد ؟ شیعه شدن ربطی به حمله سپاه اسلام به ایران نداره . اون زمان ایرنیان اسلام آوردند . به جبر یا اختیار بماند .

باران یکشنبه 14 تیر 1394 ساعت 17:18 http://baranoali.blogsky.com

سلام عزیزم
نمیدونم چی بگم. فقط این رو میگم که من خیلی وقت ها به حال این روزهای مردم عزیز خودمون گریه میکنم....

من به حال خودم گریه کردم . وای بر ما

خانم توت فرنگی یکشنبه 14 تیر 1394 ساعت 14:20 http://pasazvesal.blogsky.com

از چه لحاظ شبیه ما بودن؟
آخه گفتی یاد الان خودمون می افتم

رفتار و مرام
تا خودتون نبینید متوجه نمیشید چی میگم

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.